Translate

8 okt. 2011

This is The End



Abramis Brama - Svart
Att sluta röka, sluta dricka och sluta äta kött cirka ungefär samtidigt är nog inte det härligaste beslut jag tagit. Jag klarar det nästan, cigaretterna är "fysiskt" tyngst men det som tär på sinne och själ är det där med alkoholen. (missförstå mig rätt). Jag vill inget annat än att träffa mina fina men det är fantastiskt svårt att bege sig ut. Med den där alkoholkulturen vi faktiskt har så är det ju så att det är vid intag av alkohol man vanligtvis träffar sina vänner, och dricker man inte så kan det verka en anings skrämmande. Jag måste bara vänja mig vid tanken att inte dricka. Och när jag gjort det så kan jag ge mig ut i djungeln mer skärpt än någon annan. Jag ska inte heller låta bli att nämna att det är på grund av ekonomin jag slutar, när jag känner för en öl och när jag känner att jag kan lägga pengar på det så ska jag unna mig en. Och tusan så jag ska njuta!
Jag har nu gått hemma i fem veckor. Det innebär att jag i fem veckor har haft alla mina vakna timmar att ägna mig åt att betrakta mig själv och min omgivning. Eftersom ryggen har hindrat mig från att bege mig ut i världen så har min omgivning alltså varit mitt hem. Dessa veckor har jag kunnat finna alla repor i golvet, alla fläckar på skåpluckorna och jag har inte bara gjort en rannsakan av lägenheten utan också mig själv. Jäklar vad jag har slitit för att putsa väck fläckar och repor!

1 kommentar:

  1. Du är fantastiskt duktig - även om det också handlar om ekonomi. Det krävs stark vilja också!

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!