Translate

16 juni 2014

Sitter med morgonkaffet och försöker tvinga mig
själv in i en god stämning idag. Vaknade av att
psykologen avbokade min timme jag har imorgon
och eftersom jag ska resa bort en sväng över
midsommar så hade det varit mer än behövligt att få
träffa henne innan. Men jag får jobba på det själv.
Kanske meditera lite mer än jag gjort.


Är på sånt där humör idag då jag både vill skratta
och gråta. Känner allt på en och samma gång. I
helgen var jag hos far och innan dess var min kära
mor här. Så det har varit rätt fullt upp. Har omringats
av människor som jag älskar och som jag kan vara
mig själv med men det är klart att det tar på
krafterna när jag är van att vara ensam. Och på
onsdag ska jag som sagt resa bort igen. Men. Jag får
sätta mig ner och andas, klappa på magen och bara
ta det lugnt.  Sen ska jag träna och så är det en kurs idag också.
Men för en gångs skull så stressar jag inte över det.
Har lärt mig att jag inte kan stressa över allt.

Bebis har det bra i alla fall! Full fart hela tiden. Hon har lyckats snurra runt och ligger än en gång med
huvudet upp. Hon passar väl på innan det är helt omöjligt och det är så galet vad formen på magen
ändras från den ena sekunden till den andra. Skulle jag vara gravid resten av livet så skulle jag nog ändå
inte vänja mig vid känslan av att ha ett litet liv i magen. Det är nästan en svindlande känsla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!