Translate

22 maj 2011

Gris


Att vara kvinna medför många downs och alldeles för få ups, men i morse insåg jag att jag tar den skiten vi blev tilldelade mycket hellre än att vara man.

Att vara man medför en fruktansvärt stor risk att vara eller bli en gris.
De flesta är födda till det, och om inte, så blir de nästan helt säkert det.

Där har vi kvinnans största last. Att dras med grisarna.
Att försöka att inte bli sårad eller påverkad av allt grymtande och bökande.

Dom där grisarna har en förmåga att böka hål för att sedan sitta på hemligheten om hur man skall laga dem.

Jag säger inte att kvinnor inte kan vara grisar.
För jag har ju faktiskt sagt det förr och nu säger jag det igen, vi har alla en liten gris inom oss. Men det är som så att den värsta sortens gris är just mansgrisen och det är svårt för en kvinna att uppnå den titeln.

Alldeles för ofta tvingas jag kriga mot dessa djur, och det är något som påverkar mig negativt, men jag har lyckats hålla mig ifrån dem som gräver sig så djupt in att det är svårt att bli av med dem.

Jag fruktar dock att när domedagen är kommen så är det jag som står där, och får berättat för mig att det faktiskt är jag som är grisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!