Translate

6 mars 2012

Att bryta ett mönster

Jag har kommit att ogilla mina invanda tråkiga gamla mönster.
Inte den där koppen kaffe på morgonen, och inte heller den noggranna ritualen
när jag bäddar min säng
som jag nämnde igår utan snarare när det gäller mina
tankesätt kring vardagliga ting.
Jag är helt fantastisk när det gäller att förbereda betydelselösa småsaker.
Jag kan planera saker som är totalt oviktiga flera dagar innan det skall inträffa.
Jag skriver listor som är längre än jag själv där det tydligt och klart står vad jag skall göra,
hur jag ska göra det och när jag skall göra det.

Nej. Jag borde verkligen släppa kontrollen en aning och låta mig själv att vara lite impulsiv.
Herrejisstanes folkens.
Att ändra ett tankesätt är inte det lättaste men det är förhoppningsvis inte heller omöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!