Translate

18 apr. 2013

En sömnlös klagan



Jag har de senaste dagarna sovit så oerhört dåligt. 
Jag tänkte först att det inte var så farligt eftersom jag snart kommer vara så illa tvungen att få hämta igen den förlorade sömnen. Men nu har den här sömnlösa perioden varit lite för lång för att jag ska acceptera det

Det verkar inte ha någon betydelse vad jag gör för att försöka somna gott, sova utan att vakna och inte vakna innan solen gått upp men jag verkar aldrig vara nöjd.

Man kan tro att det beror på den där stressen som ligger och gror av och till. Men den borde liksom dra sig tillbaka och aldrig mer återvända eftersom saker och ting nu är så otroligt mycket bättre än det varit på oerhört länge.

När man är uppe av en anledning så kvittar det. Anledningen gör det ofta värt det. Till exempel en fin utgång eller en så simpel sak som en bra film. Men när kroppen verkar vara vaken bara för att vara vaken så blir jag vansinnig. Och det hjälper knappast.

Nåväl.
Snart har jag mig ett hem, ett rum, min alldeles egna säng och till och med ett privatliv.
Kan det bli bättre?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!