Translate

21 apr. 2013

Söndagstanken


                                                                             Allt runt i kring mig handlar om människors olika
åsikter och uppfattning av omvärlden. Jag blir upprörd över hur mycket man låter sig påverkas av andra.
Jag vill bygga upp mitt liv kring mitt, bara mitt.
När jag ser hur andra och även jag själv influeras av det som faktiskt inte kommer från oss själva så undrar
jag hur vi egentligen fungerar.
Vi unga själar kämpar med ett omdöme som kanske inte är det bästa och visst kan det bero på just vår
ringa ålder.
Men där dyker ännu en viktig fråga upp. Är inte ålder bara en siffra?
                                                  Oavsett hur länge man har kämpat med sitt och oavsett hur länge man har
försökt att uppnå sina mål så fungerar det inte att flyga med lånade vingar för all framtid. Det är i slutändan
oerhört essentiellt att ha fått skapa sitt alldeles egna.
Men har det blivit alltför influerat av andras bild av en, och den fantasibild man skapat av hur saker och ting
skall vara på grund av det så resulterar det i en livslång skuld. En vacker dag måste de lånade vingarna
återlämnas till sin rättmätiga ägare.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!