Translate

6 sep. 2013

Tro, hopp & besvikelse

Jag vet inte vem jag ska vara förbannad på.
Är det en specifik individ som har haft tankarna på annat håll eller är det rätt och slätt
systemet som felar något otroligt?

Jag var en del av det där systemet.
Jag ingick i det och var en "väl fungerande" brukare av det väl fungerande konstruktionen.
Jag  var snarare förvånad över att det flöt på som det skulle utan någon kamp överhuvudtaget.

Trodde jag ja.

Efter att en gång ha lämnat det för att sedan försöka slunga mig in i det igen så satte de käppar i mina
sköra hjul och jag står nu handfallen och undrar vad som krävs för att de ska ta en på allvar.
Jag står där jag stod för två år sedan och nu försöker de lura i mig simpla lösningar.
Men det ska de lyckas inte med.
Varför ser det inte sakerna för vad de är?
Kaos.
Att jag lyckats skaffa en handfull med oerhört hjälpsamma och vackra själar är min räddning.
Utan dem hade jag raserat.

Jag får väl vara arg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!