Translate

29 sep. 2010

Jag är helt fast i bloggvärlden.
Inte min egen, men andras.
En blogg jag läser är denna.
Hon ser bra ut, och hon är en ärlig själ.
Jag kan tänka mig att det för mig sig både positiva och negativa reaktioner.
Hon skriver bloggen för allmänheten, och bjuder på sig själv, minst sagt.


Jag skriver min blogg som du vet, för dig och för mig.
Och jag vet att du antagligen är någon jag känner, och jag vill så gärna dela med mig av det som sker runtomkring mig och inom mig, om någon annan glider in här så är det också fint.

En blogg som jag verkligen skrattar högt när jag läser är min kära Mimmis.
Och jag är rätt säker på att hennes tanke bakom den är densamma som för mig.

Det har dock uppstått en hysteri runt ämnet.
Blogawards osv.
Det handlar tyvärr inte alltid om texten, hur bra man är på att skriva och uttrycka sig.
Nej det handlar om hur man ser ut, vart man köper sina pälsar och vilka kändisar man umgås med.
Det är synd, för de största bloggarna är ofta de där flickorna/pojkarna som inte kan uttrycka sig ordentligt.
Skrivandet är en konst, det är just det det borde handla om. Inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!