Translate

20 feb. 2011

En onödig tanke. How to fake a smile.


Jag kan inte säga mycket annat än att det faktiskt är slitsamt att vara Stina.
Jag vet sällan vad jag vill ha förrän det är för sent.

Det kan gälla val av trosor eller andra oviktiga ting, men det kan även vara groteskt väsentliga saker.
Jag skall dock vara ärlig och säga att det som oftast inte är livsviktiga saker detta gäller.

Idag var det valet av chips och byxor som gav mig skavsår i själen.
_____________

Ouuuuuff!
Jag har börjat sola. Jag vet vad ni tänker MEN jag ska ta mig tusan inte skämmas över att jag har gått och blivit, så som min far kallar det "pollettneger". Nejdå!
Ni som lider er igenom vinterhalvåret borde också inse att det finns möjlighet och njuta av något man behöver när man som minst tror det. I detta fall, underbara värme och ljus.
Det blir lättare att låtsas att man älskar misären som vintern innebär.
Det är lättare att se pigg och glad ut när man egentligen är trött och sliten.

Det bästa är ändå att det inte bara ser så ut.
Det är faktiskt så att allt känns förbannat mycket bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!