Translate

7 apr. 2011

Betraktar


Mina grannar är underbara.
Morgonsolen är deras men jag unnar dem den.
Dom sitter i timtal med sina kaffekoppar och njuter av livet. Jag kan se det.

Min favorit sitter nu på sin balkong och solar bland sina döda blommor.
Mannen som aldrig sover. Vars fru älskar honom mer än livet.
Han erbjuder henne sin trygga famn då och då och jag kan se hur fint dom faktiskt har det.
Sådär som jag vill ha det. Någon gång.

Även jag verkar vara någons favorit.

En sån där typisk pensionär som helt klart tränger sig före i kön.
Jag får vara noga med att dra för gardinerna när jag utför min yoga om man säger det så.


Han är en nagelbitare, har en balkong fylld med tomma krukor.
Marlboro light.




Själv somnade jag på balkongen i
går.
Jag klarade att finna en behaglig position, vilket tydligen inte var så bra.
Jag ser ständigt svettig ut. Röd är jag. Rödare än vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!