Translate

6 apr. 2011

Skratta med mig.

Wayne's Coffee, Luleå
Ett gäng killar ~25 sitter och pratar högljutt.

Kille 1: Alltså det finns ingen bättre start på dagen än att hoppa i kalsongerna jämfota!
Alla nickar instämmande.
Kille 2: Men det gör så jäkla ont om man failar och slår tänderna i knäna.
Skåneexpressen mot Malmö, på Resecentrum i Kristianstad
En äldre dam ~75 sätter sig längst fram i bussen.


Busschauffören: Knäpp nu bältet innan jag kör.
Damen: Är det verkligen nödvändigt?

Busschauffören: Är det nödvändigt att du åker ut genom fönsterrutan om vi krockar och du bryter nacken?

Damen: Det gör inte så mycket, jag är så gammal.

Busschauffören: Det kanske gör något för de som får mata dig med sugrör efteråt! Knäpp bältet!

Damen blir tyst och sätter på sig säkerhetsbältet.
Sats, Kompassen, Göteborg
Två killar ~18 sitter och pratar i omklädningsrummet.

Kille 1: Vad heter tårna?
Kille 2: Den lilla är lillfingertån, sen ringfingertån, långfingertån, pekfingertån och den stora tån.
Kille 1: Okej. Fan vilken hårig mage du har! Du har inget hår på armarna, men på magen! Varför?
Kille 2: För att jag tränar mycket mage och jag äter mycket, så jag har ofta mat i magen.
Kille 1: Okej.
Tunnelbanan, Fridhemsplan, Stockholm
Ett gäng tonåringar ~15 diskuterar dans när ena tjejen avbryter.

Tjej 1: Men alltså fatta vad mycket donken skulle tjäna om de gjorde en "El maco Fiesta" fast la i lite sömnmedel och döpte om det till "El maco Siesta!" eller hur?
Tjej 2: Alltså ..
Tjej 1: Eller?
Tystnad.

Flygtåget, Oslo
Två tjejer ~20 sitter och pratar.

Tjej 1: Jag hoppas att Sverige får Vinter-OS snart. Det vore så kul.
Tjej 2: Men det är väl inte så omöjligt, det är ju bara att vi vinner OS.
Tystnad.
Tjej 1: Vad menar du med att "vinna OS"?
Tjej 2: Ja, men om Sverige vinner sista grenen i OS och får pokalen så blir vi ju nästa anordnare.
Tjej 1: Nej, nu tror jag att du tänker på Eurovision song contest. Det är inte bara en vinnare av OS.

Tåg mellan Oslo och Stockholm

En pappa, farfar och två barn sitter runt ett bord på tåget. Efter ett tag börjar pappan och farfadern diskutera de mest onödiga sakerna de hade med sig på semesterresan, både snöskyfflar och grillar nämns. Samtidigt sitter flickan ~8 och hoppar upp och ner i sitt säte och viftar med handen.

Flickan: Jag vet, jag vet! Jag vet det onödigaste!
Pappan (suckar över att ha blivit avbruten i samtalet men vänder sig mot sin dotter): Vad var det då?
Flickan: Det mest onödiga på hela resan, det var farfar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!