Translate

16 apr. 2011

Hejdå fina Oslo

Klockan ringde redan 05.45
Älskar att kliva upp och vandra ut i vardagsrummet, det är ju helt tyst, helt stilla.
Man hör till och med fåglarnas sång utifrån.
Jag ser redan nu att det blir en fin dag.
Men jag skall snart bege mig till tåget som skall ta mig mot Stockholm.
Där möter min fina mamma upp mig och sedan blir det en biltur upp till Hälsingeskogarna och de blå bergen.
Att åka bil med mamma uppåt landet ligger på min topp-tio-favoritsaker att göra här i världen.
Antingen är det ett bevis på att jag inte upplevt sådär jättemycket, eller så säger det bara att jag uppskattar livets små under.


Nu ska jag ta min kopp kaffe med ut på balkongen för sista gången på en vecka och avnjuta den till fåglarnas sång.

1 kommentar:

men akta dig för spöken under sängen!