Translate

8 juni 2012

Brudar...

Jag har hela våren gått i en total dimma. Men ett läkarbesök senare så började saker och ting att klarna.
Inte fan trodde jag att en löjlig allergi skulle ta kol på en så där. Men jorru.

Nu har jag i vilket fall som helst börjat bli människa igen vilket innebär att jag vaknar pigg som en mört vid sjutiden på mornarna.
Jag måste få uttrycka min kärlek till det. Framför allt när solen skiner in genom sovrumsfönstret.
Det är liksom lycka på riktigt. Och nu kan jag ju fatiskt vara ute utan att gå sönder.

I vilket fall som helst. Idag så blev det en kopp kaffe i sängen och sedan gjorde jag något så brudigt som att vårda mitt yttre på riktigt.

Mina tre favoriter skall ni nu få ta del av.

Ricinolja 
Den har jag nämnt förut. Att använda den som hårinpackning en gång i veckan gör underverk.
Min frisör trodde mig inte när jag kommer med en utväxt på 2 veckor som hon trodde jag hade fått på 6 veckor.
Ja det säger väl allt.
Jag har även fått lära mig att den kan användas i ansiktet. 20% ricinolja och resten olivolja och gotta in ansiktet i det så blir porerna liksom skrämda, efter en tid när porerna känner sig färdiga blir huden kalas.

Bryn- och fransfärgning
Ja well. Ingen nyhet för andra men det var det för mig.
Snabbfärgning. 3 minuter så är du som en ny människa.

Ansiktsmask
Först och främst måste jag bara säga åt alla att bli medlem i Yves Rocher.
Jag har väl tänkt att det är en sån där typisk medelåldersgrej men ärligt talat finns det inte mycket som är bättre (möjligtvis body shop).
Dom kallar sig själv för "Din naturliga skönhetskälla" så alla deras produkter är snälla mot naturen och inte nog med det så är dom billiga och snabba med leveranser.
Så...  Healthy glow mask är min favorit som även den har vekningstid på 3 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!