Translate

1 feb. 2013

Angående det där jätteviktiga.



Varje dag ser jag på nyhetsmorgon.

Det är nog det bästa och enklaste sättet att hålla sig uppdaterad
om vad som pågår i vårat avlånga land. Idag tog nyheterna upp
bland annat blocketannonser och
problemen som kan uppstå i
samband med dem.


För ungefär en vecka sedan la jag upp en annons där jag söker
boende.
De problem som togs upp på nyheterna idag har även jag fått uppleva.
Inte riktigt så pass grova
som kvinnan ifråga var med om, men något i den
stilen. Jag har alltså fått en hel del suspekta svar på min annons. Jag tycker att det
är så förbannat tråkigt och jag blir på riktigt orolig över människors beteende.

Man har ju inte så många möjligheter när man söker boende. Marknaden är, och
framför allt här i Stockholm
en galen djungel och när man hittat ett praktiskt
tillvägagångssätt att göra sig hörd i denna förbannade
bostadsdjungeln så ska
man behöva bli utsatt för något som är så oacceptabelt.


Folk säger att man minsann får vara beredd på både det ena och det andra när
man väljer att annonsera på
nätet. Man får helt enkelt ta de där obskyra svaren
med en nypa salt.


NEJ.
Hur kan man någonsin mena att det är okej att trakassera och plåga andra
människor på det viset?
Det är precis det ni säger att det är genom att påstå att
man får svälja skiten, och det utan motstånd.
Så ska det inte vara oavsett vad!


Jag har även nyligen fått obscena förfrågningar på Facebook. Så det jag vill göra
nu är att påminna alla om
vikten av att vara så anonym som möjligt ännu vilken
webbplats det gäller. Om inte för rädslan för att bli
utsatt för det jag nu tagit upp,
så i alla fall för att inte riskera det andra problemet nyheterna tagit upp i det

sista, identitetsbedrägeri.

Håll hårt i er själva, och även de yngre flickorna och pojkarna i er närhet.
Vad som helst kan hända vart
som helst oavsett hur fel man tycker att det är.
Och tänk er själva vad era barn eller syskon kan bli utsatta
för utan er vetskap.
Världen är en otäck plats men vi kan väl tillsammans försöka ändra på det?

Upplever ni något ni tycker är obehagligt så måste ni anmäla det på en gång. Det
spelar ingen roll vad andra
säger, det är din åsikt som är den viktiga.
Tycker du att något är fel eller att någon har gått för långt så är det också så det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!