Translate

1 juli 2013

Förstaste Julin


I förmiddags fick jag veta att inga mindre än
Pixies spelar i Oslo i November.
Inget blev bestämt då, men nu när jag faktiskt skulle
sätta mig ner och boka biljetterna så är de SLUT?!
Och det släpptes idag...
Jag gråter men skall nu göra allt som står i min makt
för att få tag på den där lilla papperslappen som
krävs för att uppfylla en av mina drömmar.

Hur som helst.
Dagen idag har varit fin.
Jag och Miriam tog beslutet
att ge oss ut i en park. Men det gick som det gick
och det slutade med ett besök på Fretex där ett par
småkronor spenderades. Med tanke på att jag har
sprungit runt såhär nu lite för länge:




så var det ett stort steg att köpa den här:






Från en sak till en annan.
Jag måste få berätta lite om våran lägenhet.
Den är byggd... 1914 (?) och det är
helt säkert inte bara vi och malarna
som bor här. Jag är övertygad om att
det springer runt lik här om nätterna.
Det här är vad man ser när man kliver
innanför dörren och eftersom
lampan inte alltid lyser så kan man säga
som så att det inte är helt behagligt.
Mitt rum är där till vänster och
toaletten är längst in till höger.
När den behövs besökas om nätterna
så skall ni veta att jag springer satans
snabbt!




Men fin är den då! Trots hästhuvuden och knakande golv!




Till sist skall ni få ta del av hur vi diskar i det här huset!



Finklänning och hela köret!

Pussen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!