Translate

22 juli 2013

Dating, katter och svett.

Jag smet iväg igen.
Semestern har otroligt nog tagit hårt på mig och efter flera veckors isolation varvat med träning och svett så fick jag nog och drog.
Västkusten ropade mitt namn med sina 25 grader och böljande hav.
Något hav har det inte blivit än men det kommer. Har huset för mig själv då familjen kommer hem från en resa imorgon.
Det är stort och tomt. Och varmt.

I lördags inledde jag min visit med att möta upp finfölk. 
Det slutade med att Stina var på tura och det fick hon sota för dagen efter.
Speed dating (som visade sig inte vara något för mig), glatt humör och löjligt dyra
men ack så goda drinkar gjorde det hela värt det.
Jag hade det (och har det fortfarande) galet fint och saknar allt lite mer.
Men jag har ju en gång bevisat att Oslo är mitt. Inte Göteborg. Så längtan och saknaden får jag stilla med dessa underbara besök.

Nedan kommer en hög med bilder och klipp. Så går det när jag uppdaterar... aldrig.




Han det där födelsedagsbarnet. Lika charmig som alltid!






I bakgrunden skymtar vi "klätterväggen" Robin erövrade i dimman.



Där kom den. Fylledialekten. Göteborska. Vad fan?
Det bästa med detta är att jag trodde att jag skulle få till ett kreativt och
härligt klipp. Jag är begåvad.
Hejja Stina


Bakgården och dess skönhet


Pillinaveln!


Ibland bakar vi mitt i nätterna.


Och gosar med missekiss.









5-kampen som blev en hit den där underbara kvällen.
Hade ett underbart klipp när de utövade dagis-racet och det ena laget
rasade ner i en hög i full fart. Men det blev borta. Attans
.
Dagis-race: Ett race på "liv och död" där lagen snabbast möjligt ska samla in de brickor som ligger utspridda. Kruxet? Ni är alla fastbundna med varandra...



Någon dag här beger jag mig hem igen till parkhäng och sambosar.



Men nu... Kvällssol i trädgården där jag förbannar
min härliga vimsighet som resulterade i att jag hade med
träningskläder men inga skor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!