Translate

1 okt. 2014

Håhå! Hårborste vad är det?
Insåg efter att bebis sovit ett par timmar att jag kanske
borde sluta plocka, städa och organisera och bara sätta
mig ner och vara ett tag. Så det har jag nu gjort. Med en
huvudvärk som heter duga.
Karln är nu på väg hem och då kommer hon vakna till igen.
Förhoppningsvis utan magknipen som hon slitit med i ett
par dagar nu. Hon sover dock gott om nätterna och det är ju
helt fantastiskt. Men jag är så trött så trött.
Glömmer liksom bort vem jag är av och till och inte hjälper
det att se sig i spegeln då jag faktiskt inte ser ut som Stinan
jag sett ut som innan. Nu är jag en trött men glad
småbarnsmamma som saknar formen, likt en amöba och
som klär sig i preggotrikåer då inget annat passar.
Det är intressant. Kilona rann av mig på ett par dagar och
kroppen läker snabbare än jag kunde tänka mig. Men
formen på min kropp är skrattretande. Mjuk och go är jag i
alla fall och bebis sover gott på mig när magen kniper som
värst. Inte behöver jag gå här hemma och vara någon jäkla
tiopoängare heller. Nej jag skiter i vilket. För jag har
faktiskt världens underbaraste pöjkvän och bebis. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!