Translate

24 sep. 2014

Lilla fjäril

Har i flera dagar nu varit på väg att sätta mig ner för att försöka skriva ihop i alla fall en början på vår
förlossningsberättelse. Men jag kan inte riktigt med det.
Det där som första veckan var ett öppet sår börjar nu läka så jag vågar helt enkelt inte pilla på
skorpan. Vill att kropp och själ (stjärt som jag så fint sa på BB) ska läka ordentligt. Sen ska jag sätta
mig ner tillsammans med min underbara karl och skriva ner till er hur saker och ting gick till. Kan
redan nu säga att det är en av de häftigaste och läskigaste saker jag någonsin varit med om och nu när
jag sitter och ser på lilla dockan som äntligen somnat så kan jag inte förstå att det var hon som
buffade och sparkade på mig där inne. Nu är hon ju här!

De första dagarna efter att Johan börjat jobba har varit slitiga men underbara.
Det är en konst att få ihop allt men när jag sätter sig ner på kvällen vid sidan av Johan med tända ljus
och en nöjd bebis i höstmörkret så känns allt sådär bra som det aldrig gjort förut. Lyckliga jag!

Nu ska jag försöka få i mig lite mat och senare kommer mamma.

Som jag längtat!







2 kommentarer:

  1. Vad roligt med bilderna på er. Så fina, låter som en spännande förlossning :*

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!