Translate

27 maj 2012

Helt mitt i natten

Denna värme gör det lite svårt att sova.Kan inte ha fönstret öppet för då hör jag alla lyckliga grannar.
Bra att någon är på tura i alla fall.
Jag är bara trött jag.
Önskar verkligen att jag var en sån där som njöt av värme.
En sådan som kan gotta sig i solen och njuta av att noll aktivitet är som ett helt träningspass.
Men jag är tyvärr inte det.
Jag avskyr dock att jag klagar på sommaren. Det ska jag sluta med omedelbums.
I vinter kommer jag ojja mig och önska att jag hade kunnat njuta mer av den härliga sommaren vi faktiskt fick.
Från och med imorgon ska jag sluta klaga och klä mig efter väder.
Jag ska dessutom köpa en fläkt till sovrummet så jag slipper vakna badandes i svett.

Klockan blev nu tre och grannarna har slutat att spela melodifestivalens alla sånger.
Herre min hatt vad dom har kalasat loss.
Dom har lyckats sjunga med i alla låtar så pass högt att det har ekat mellan husen.
Grattis Sverige och så vidare. Nu skall Fröken Haag sova!

Den där klänningen som får mig att tänka på mormor uppiffad med
ett rosa lackbälte jag köpte för en tia på en loppis i skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!