Translate

30 maj 2012

22 år och skitgammal

De senaste veckorna har något dramatiskt skett inom mig.
Jag betraktar mig själv i spegeln och ser något annat än det jag gjort innan.
Det är något som har slagit mig hårt.
Jag vill skylla på min syster här. Hon sådde ett frö inom mig när hon tog upp ämnet ålder.

Hallå! Jag är inte ens 23 år. Vad har jag att oroa mig för?
Kom att tänka på tiden i Stavanger. När man precis hade flyttat hemifrån på riktigt för första gången.
Man tog allt med en nypa salt och man oroade sig inte i onödan.
Man åt godis till frukost och chips till middag. En och annan öl slank ner också.

Nu källsorterar jag och betalar räkningar så fort dom landat i brevlådan.
Att plantera blommor har blivit min nya hobby.
Jag vill vara sådär löjligt lekfull som jag alltid varit. Det kanske är så att jag har börjat ta mig själv på för stort allvar. Jag vet inte...

Jag tror att jag ska ta och släppa kontrollen lite. Inte för mycket. Men så där lagom.





Nostalgimys med Dungen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!