Translate

3 dec. 2012

Julkalender

Läser en hög med inspirerade bloggar och en utav dem är Emily Dahls hemtrevliga blogg.
Jag har haft en otrolig idétorka men tre dagar försent ser jag att hon har kickat igång en
julkalender som är perfekt för mig; En bildbaserad kalender med en ny bild bakom varje lucka.
Så nu kommer lucka 1, 2 och 3 på en och samma gång.


Lucka nummer 1; en bild på dig som du själv tycker om. 

Det självklara valet för mig är den här bilden.
Ser frisk och kry ut. Och glad!





Lucka nummer 2; en bild på dig hemma.
Mer hemma än sådär är svårt att vara.
I Hackås i snön nere vid sjön tillsammans med govovven Bamsen.
Ibland saknar jag både Hackås och Bamsen så mycket att det gör ont.






Bild nummer 3; en bild på din bästa vän.
Problemet var inte att komma på vem. 
Utan snarare vilken bild.
Och här har vi den som nästan ger mig lite fjärilar i magen.
Underbara Malin i underbara Hackås.
Efter sisådär 18 år har vi gått och blivit så oblyga tillsammans att man nästan blir generad.
Hon är den som känner mig utan och innan och som jag kan vända mig till
om jag vill skratta eller gråta. Det slutar oftast med att vi gör både och.
Vi säger samma sak samtidigt och går igenom saker och ting tillsammans utan att

vi faktiskt vet om det.
Efter över tio år i var sin ände av landet är hon fortfarande min allra bästaste bästa vän!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!