Translate

18 mars 2013

Sökes; en sund själ i en sund kropp









När jag väl bestämmer mig för något så är jag så förbannat envis och ihärdig att det nästan är skrämmande. Här om dagen kom jag till insikt med att det är dags med en förändring. Jag ägnar mig inte åt någon motion överhuvudtaget och min kost har varit mycket varierande och osund eftersom jag har köpt det som varit på extrapris. Men det går inte för sig.

Jag känner mig osmidig och konditionen ligger i botten.
Det är dags för en förändring! Det bästa man kan göra för att åtgärda min kropps form är väl ändå yoga och långa turer i skogen. Yogan är det inga problem med. Det behöver jag inte lägga hundratals med kronor på för att utföra, det kör jag på i vardagsrummet. Med persiennerna neddragna. Men långa turer i skogen kändes väldigt långt borta eftersom jag bor i en Stockholmsförort.
Trodde jag ja.
Jag tog en promenad i området och bara runt husknuten så visade sig att det jag trodde var en skogsdunge var Nackareservatet som är nästan 1000 hektar med skog och mark. Det slutade med att jag gick vilse men en mil senare var jag hemma med blödande fötter och ett tillfredsställt sinne. Kan inte sätta ord på hur mycket jag har saknat skogen.

Det där med kosten är lite svårare eftersom jag knaprar på sista falukorvssnutten.
Det behöver väl inte vara dyrt att äta sunt, men fantasin krisar som aldrig förr.
Hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!