Translate

20 aug. 2013

Papiljotter och galenskap

Jag har slitit mig loss från sjukdomarna som anföll utan förvarning.
Kroppen är lite ur gängorna men så får det vara. Det reder sig nog snart.
Barnens bakterier ska inte bita på mig i fortsättningen.
Rastlösheten var oerhört intensiv så de dagar jag var hemma såg jag till att få ordning på saker och ting.
Organisera, fixa och dona. Min favoritsysselsättning.
Till helgen fick jag finbesök och då föll liksom allt på plats igen.

Nu har min hjärna ställt in sig på tidiga mornar så jag vaknar helt av mig själv innan klockan ringer.
Jag kokar mitt kaffe och äter min gröt och väntar på att solen skall stiga över hustaken.

Mornarna är nog det bästa jag vet.

Ikväll skall jag lägga håret, baka och mysa. Ser redan fram emot det.
Känner att det måste bli ordning på mina kvällsrutiner eftersom jag har börjat att somna vid åttatiden.
Så. Papiljotter bakning och dans är det som jag skall ägna mig åt de kommande eftermiddagarna och kvällarna. 
Hur gött är inte det liksom?!

Ååååh ja... Jag måste även få berätta att när jag här om dagen pratade med mamma i telefon på
t-banan så klev det ombord ett gäng med kontrollanter.

- Nu åker jag fast i kontroll, jag ringer dig snart.

Legitimation var ingenting jag hade så jag fick kliva in på ett bakrum och stå där och skämmas som en hund
tillsammans med en annan ledsen unge.
Jag har aldrig känt mig så skyldig i hela mitt liv.
Så jag ska betala boten med glatt humör och tala om för mamma att jag har lärt mig en läxa.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!