Translate

26 aug. 2013

Sjukdom och fjärilar.

Har som jag sagt förr varit lite sjuk på lite olika vis sedan jag började jobba.
Inget konstigt med det. Men magen har bråkat av och till i två veckor och lördagen spenderades
på badrumsgolvet där jag sov och kräktes om vartannat.
Det har liksom inte lugnat ner sig än och jag är så trött att jag gråter lite och framförallt
när jag inte kan gå till jobbet där jag vet att jag behövs.
Jag ska äta snäll mat och sova idag.

Nästa vecka ska jag till läkaren för att kolla upp om det kanske är en bakterie som bråkar.
Min mage är löjligt känslig och det kan dessutom vara katarren som inte ger sig.
Men det finns det medicin för!

Helgens medicin blev klappar och film.
På söndagen lyckades vi ta oss ut i den läkande solen där vi sakta lunkade till Botaniska, zoologiska och geologiska.
Zoologiska var en mardröm då de stackars uppstoppade djuren gav mig ett sådant obehag att tårarna rann.
Som sagt. En fobi försvinner och en annan uppstår.
Men jag gömde mig i en trygg famn och efter att ha låtit oss fascineras av fjärilar, stenar, kristaller och fräcka
dinosaurier så åt vi en underbar burgare på Dattera. Och efter att ha ätit dåligt i hundra år så var en ordentlig
måltid det bästa någonsin. Trots att magen kanske blev lite skrämd, stackarn.
Det är just det faktum att kroppen är så fram och tillbaks som gör mig utmattad.
Antingen så är man sjuk, eller så är man frisk. Punkt slut!

Men, en sjuk helg behöver inte vara en dålig helg.

Nu ska jag tappa upp ett bad där jag ska låta mig själv koppla av och så ska jag tala om för magen att det är nog nu.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!