Translate

13 dec. 2013

Lucka nr 12; berätta om musik som inspirerar dig.











Förutom de självklara, de som ingår i min samling av husgudar: Patti Smith och Saul Williams vars texter nitar mig rätt i själen, Roky Erickson som får mitt hjärta att blöda och Elvis som jag vid 8 års ålder skulle flytta till Hawaii med så har vi i har den där förbannade postrocken av alla dess slag som masserar den kreativa delen av min hjärna.
Där har vi ett par band som får mig att kalva fantasifulla ting. Ofta av det tyngre slaget, de får mig att tänka till på riktigt och gräva sådär omöjligt djupt. Och jag älskar det.  (Red Sparowes, God Is An Astronaut och Mogwai)

Rockabillyn vill jag vifta på svansen till.
Stoner Rocken är soundtracket till mitt liv.
Men de där svävande tonerna som postrocken ofta delar ut är för mig en pausknapp.
Där försvinner jag.


Nu verkar jag dra alla band över en här. Men jag har såklart mina utvalda band som jag bara älskar.
Varsågod att ta del av mina Spotify lista till höger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!