Translate

25 jan. 2014

24/1-2014

Bebisen växer och magen med den. Ibland misstänker jag att jag är längre gången än vad som påstås.Börjar äntligen kunna njuta av att vara gravid, trots att jag slutar jobbet och inte får den lön jag skall ha.
Men nu äntligen har jag fått flytta in med mannen som är pappa till mitt barn. Mitt livs kärlek.
Det var en kamp att komma på plats men nu äntligen kan vi börja avnjuta det.

Älskar det här.

Att bara få vara i det gemensamma hemmet man skapat tillsammans.
Jag sover inte jättebra, är ängslig i och med bristen på pengar som jag faktiskt skulle ha fått.
Jag står inte rätt i allt, men i detta gör jag och att då inte bli hörd så som man önskar är slitit.
Jag orkar inte bråka. Vill inte bråka.
Jag har blivit av med det absolut värsta illamåendet.
Jag kan äta som jag ska och jag kan också behålla det där det ska vara. Är sugen på allt syrligt och surt i
hela världen, men kaffesuget är helt borta. Får kväljningar endast av lukten av det.
Alltså har det som innan varit mitt livs vatten får mig att må pyton.
Det är väldigt speciellt det där.
Inte nog med att jag inte känner igen min egen kropp längre, jag känner inte igen vad den pysslar med.
Nu väntar jag på att min karlslok ska komma hem med veckohandligen så jag kan laga god mat till oss den
här underbara fredagskvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!