Translate

25 jan. 2014

Det lilla extra


Idag gjorde jag mig i ordning för första gången sedan jag blev gravid. Jag lockade håret, sminkade mig och plockade fram kläder som var både snygga och bekväma. Orkar inte längre dölja lillbulan på magen. Det har innan bara sett ut som att jag gått upp en del i vikt. Det har inte varit någon redig konsistens. Men nu är den där och jag älskar det.

Jag skulle ingenstans. Har varit ensam nästan hela dagen, förutom när syster kom på besök. Men det var så skönt att se lite av den där delen av mig som nästan suddats ut.
Igår sa jag till min karl att det nästan känns som att jag har lurat honom. För i början när vi träffades så var jag alltid så uppstyrd och snygg. Men nu har jag sakta men säkert förfallit.
Han skrattade, höll om mig och sa att så inte är fallet. Att jag är vacker oavsett. Det får jag höra ofta och det är jag så oerhört tacksam över. Men att ibland få känns sig snygg är välbehövligt.

Nu ska jag se på "Baby Mama" och äta pannkakor (för andra gången idag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!