Translate

25 jan. 2014

27/12-2013

Vet ni vad?

Idag fick jag ett samtal som fick den där lilla fjärilen att hoppa av lycka.
Oron som har gnagt har nu lagt sig efter att ha fått prata med den där underbara kvinnan som jag mötte på sjukhuset för två dagar sedan. Hon berättade att graviditeten ser ut precis som den ska och efter att smärtorna som skrämde har gett sig så var jag någe så när övertygad om att det var lugnt. Men trots det så hade de där provtagningarna och för mycket googlande skrämt livet ur mig helt. Såklart.
Många långa samtal med kärleken som har befunnit sig lite för långt borta lite för länge har värmt hjärtat gott. Tänk att man kan vara så kär. Och nu är tryggheten här igen. Framtiden som innan har varit osäker och läskig är ljusare än någonsin och jag får allt jag någonsin drömt om med den där mannen som jag alltid letat efter men som jag inte trodde fanns. Han är min! Och tillsammans lagar vi den mest underbara cocktailen någonsin.

De där medicinerna som jag för bara ett par månader sedan inte trodde att jag skulle kunna leva utan har liksom dunstat bort och inte verkar de ha lämnat några djupa spår heller. Nu ska jag inte säga för mycket. Men den den här känslan som jag bär på nu är magisk. Har sagt till mig själv att skiva om allt men det har inte blivit av då jag bara sovit, men nu passade det fint.

Jag sitter i en ny morgonrock med ett gäng av mina favoritmänniskor och spinnande katter kring mig. Imorgon återvänder jag hem efter julfirande och ska äntligen få krypa upp i min älskades famn. Underbara liv. Nu börjar du på riktigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!