Translate

14 feb. 2014

Den där dagen






En dag som denna, alla hjärtans dag så ska man sitta
i sin älsklings famn. Men inte jag inte.
Jag gosar till det i min ensamhet med en brasa och
en jordgubbe tillsammans med den lilla jordgubben
jag har i magen. Johan jobbar hårt och är duktig!
Jag tar sticklingar och kläcker kärnor.

Hade tänkt att ta en bild på lillmagen i det nya linnet
jag inhandlade idag men insåg när jag kom hem
att bredrandigt inte klär en knubbis. Skärpning Stina!
Fick ju underbara blommor och ett presentkort på
indiska efter att karln lagt på minnet att jag sagt
"indiska har de bästa mammakläderna utan att vara
mammakläder". Men det finns ju så mycket fint där
och jag behöver smakråd så jag inte kommer hem
med något mer randigt.

På ett par dagar kom jag inte i jackan.
Jag växer något oerhört nu. Förstår inte hur detta ska sluta.
Kommer få rulla fram till våren. Men vad gör det?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!