Translate

28 feb. 2014

Jag vet inte vad som har hänt. Jag har gått från att vara sjukligt
renlig och noggrann till att vara en riktig jäkla slarver. Visst
fasen hindrar den där underbara foglossningen mig från att
dammsuga och annat fysiskt. Men jag har nästan slutat bry
mig.

Jag hör om de där gravida kvinnorna som boar inför bebisens
ankomst. De städar och piffar och pysslar och donar. Suget
efter bebispyssel är där. Men att hålla ordning till den grad jag
gjort innan finns inte. Känns faktiskt otroligt skönt att kunna
släppa det lite. Det är säkerligen ett litet tecken på att jag
faktiskt har det rätt bra då jag i mina perioder då jag gräver
ner mig och mår dåligt skrubbar golv tills knän blöder. Så jag
ska nog omfamna detta lite. Njuta av att kunna trivas trots att
filtarna inte är vikta som dom ska och att disk står på
diskbänken. (Så länge det inte går till överdrift, åt något håll).

Min kärlek för blommor växer dock och idag hittade jag en
bukett med rosor som var så oerhört vackra. Omnom. Nu ska
jag vila innan jag ska vila lite till. En körig förmiddag efter en
natt med noll sömn har slitit lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!