Translate

3 mars 2014

Älskade unge!

Vilken dag.
Sitter och trycker i mig en skål med frukt innan jag ska laga mat.
Kan bli så hungrig som jag aldrig förr blivit. Och då är det ju såååååå gott att äta.

Omnomnomnom.


NU ska ni få höra.
Jag fick som jag sagt innan äntligen födelseplats och tid för ultraljud.
Ultraljudet är satt om en månad och jag känner att jag inte klarar att gå utan att se den lille så länge så
vi bestämde oss för att betala en liten summa extra för att få komma iväg tidigare.
Och det hela inträffade idag!
Jag har gått hela helgen med en brutal ångest. Har oroat mig något oerhört för allt man kan tänkas
att oroa sig för och jag har inte sovit en blund på flera nätter.

Men så var det dags.
Den lille bebisen låg där och sov, ovetandes om att vi tjuvkikade lite utifrån.
Vänd mot oss låg hen och snarkade gott och inte ville den väckas. Sov som en stock.
Hjärtljuden var starka och allt såg ut precis som det ska.
Jag svettades och grät och det slog mig att det faktiskt ligger en liten människa i min mage och
tillagas. Jag ska ju bli mamma!

Moderkakan ligger mot bakväggen så jag kommer känna rörelser på riktigt väldigt snart.
Har dock känt lite fladder och annat spännande som får mig att tappa andan av förtjusning
men kan knappt vänta tills det sätter igång på riktigt.
Att moderkakan är placerad som den är är också förklaringen på varför jag är så pass
rund om magen som jag är, och var så tidigt.

Hur som helst. Att få se sin bebis för första gången är bland det absolut häftigaste jag någonsin fått göra.
Och att ha gått så länge och varit nervös är bland det absolut värsta jag vart med om.
Är så glad och lycklig och nu njuter jag satan av känslan trots en brutal låsning i ryggen.
Vi ser fram emot nästa ul där vi ska få bekräftat om det är en han eller hon då bebben idag ville hålla
det lite hemligt fortfarande. Men barnmorskan fann ingenting som tydde på att det är en pojke.
Så det blir kanske en liten flicka. Tji fick jag som trodde att det var en pojk. Men det kvittar. Helt och hållet!
Längtar så jag spricker nu!



2 kommentarer:

  1. Åhh vad roligt :D och skönt hörru att du fick en förklaring till din mage, inga tvillingar ;)
    Hoppas att du inte har lika mycket kroppsångest nu och att du kan njuta :*

    SvaraRadera
  2. Haha inga tvillingar här inte!
    Försöker släppa den där ångesten och det blir lättare ju större jag blir konstigt nog :)

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!