Translate

19 mars 2014

Det där bortglömda ansiktet.

Tänk jag har helt glömt bort hur jag kan se ut.
Har gått sminklös sedan jag blev gravid i stort sett och
inte har jag klätt upp mig.  Men idag fick jag ett sånt där
infall som jag kunde få ibland för tusen år sedan.
Jag hade toktråkigt och plockade fram penslar och
borstar.
Hade glömt bort hur man gjorde men det är ju så skönt att
få känna sig lite piffad.
Helt i onödan då jag bara går hemma. Men för min egen
skull är det en boost. Lockade till och med den nya
frisyren lite. Ska vara försiktig så jag slipper klippa av
mig ännu mer.

Jag ska snart tvätta av mig det här och laga lite mat och
försöka överleva att grannarna har så högt på tvn att jag
hör vilken kanal de ser på.
Ska dessutom ta det oerhört lugnt idag då jag hade
galet smärtfulla sammandragningar idag. Innan har jag
haft små snälla när magen blir spänd och det drar lite
men det har inte gjort direkt ont.
Men de idag fick mig nästan att kräkas.
Ett par stycken blev det som höll i sig en stund men sen gick det över och
det har känts bra efter det så förblir det så här lugnt så oroar jag
mig inte. Men kommer det tillbaks är BM bara ett samtal bort.


Plupp

1 kommentar:

  1. Fina du! Alltid kul att piffa till sig själv ibland, även om det bara är för sig själv!

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!