Translate

13 mars 2014

Kroppen och så där.

Fysioterapeuten kunde inte göra så mycket igår så hon skickade mig till en kiropraktor
så jag gick hela minuten bort till där dom båda håller till idag igen för att möta denna underbara
människa.
Vi satt och pratade jättelänge. Hon ställde väsentliga frågor som ledde till att jag berättade massor
om mig själv. Och hon var genuint intresserad och det för att kunna hjälpa. Faktiskt.
Jag blev så oerhört trygg med henne att hon fick äran att se mig nästan spritt språngande.
Självklart för att kunna se kropp och rygg som hon ska men det var en jävla lättnad då svetten
rann över hela kroppen. Då jag knappt klarat av att se mig själv utan kläder den sista tiden
så var det duktigt tycker jag.
Hur som helst så är ryggen riktigt ur form. "Du kommer antagligen inte bli bra, men bättre med
behandlingar hos oss. Att bygga muskler kan vi hjälpa dig med men hormonerna kan vi inte
göra så mycket åt." Några muskler hade jag inte sedan innan. Och det där med att
"när jag blir gravid så ska jag träna och röra mig massor" gick åt skogen och det har jag nog
foglossning och andra härliga krämpor att tacka. Visst fan visste jag att det skulle vara tufft
att bära bebis. Men det blev lite tuffare än väntat faktiskt.
Häpp.

Ryggen är alltså värre än jag trodde. Uppifrån och ner är jag trasig. Som ett S.
Och den där svanken är värre än innan så nu jäklar blir det att utföra övningar jag fått.
Inte trodde jag att det skulle vara jobbigt att lyfta lite på benen. Men jorå.
Imorgon blir det ännu en tur till fysioterapeuten för att se om behandlingen där går lättare nu. Hoppas.
Ska även bli bättre på att fotografera om dagarna. Väcka liv i gammal kärlek.


6 kommentarer:

  1. Oj det låter inte alls roligt. Har du alltid haft problem med ryggen eller är det något som kommit plötsligt? Kommer ihåg när jag hade diskbråck då kunde jag inte lyfta på benet och hade konstant smärta. Låter lite som att du har det lika jobbigt som jag hade då? Lider med dig! Hoppas verkligen att det hjälper med behandlingar och att du mår lite bättre av dem iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har haft prolaps i diskarna så jag har också haft jättebesvär innan så helt nytt är det inte. Var sjukskriven ett helt år faktiskt. Det var 2012 så jag hann iaf hämta igen mig innan den här svängen :p
      Men foglossningen är ju det största problemet nu och det ställer till det helt.
      Nu tar jag tag i det för att inte bli liggandes helt :)

      Radera
    2. Är det typ som diskbråck? Du kan inte byta ut diskarna? De sa dem att jag kanske måste göra i framtiden då mina föråldras snabbare och är nu 20 år äldre än vad jag är :/
      Jag behöver också ta tag i min rygg känner jag, förra graviditeten gick bra men denna gång är det mer lyft med Cassandra så det blir dubbel påfrestning.

      Radera
    3. Det är utbuktning på diskarna men inte riktigt bråck. Och jag är ju som sagt bättre när det gäller det och att foglossningen som är något helt annat är det största problemet nu. Men det kommer ju släppa när jag kläckt :)
      Inte aktuellt med operation och jag vet att det är galet riskabel operation så då får dom jag har användas upp först :p
      Du får vara försiktig med din rygg och inte lyfta så mycket. Kolla på ett sånt där bälte som ska ge stötta åt ryggen också. Kanske hjälper i ditt fall :)

      Radera
    4. Det kanske jag borde skaffa, nu har jag så ont att jag inte kan sova om nätterna. Kan inte ens vrida mig till andra sidan när jag ligger i sängen utan smärta :(
      Tack för tipset. Och du, hoppas foglossningarna släpper snart!

      Radera
  2. Har fått tips av kiropraktorn att använda sig så mycket som möjligt av magmusklerna när man vänder sig i sängen. Tyvätt släpper inte foglossning och det kommer bli värre men med muskler som jag försöker bygga kan jag förebygga mycket tok. Vart i ryggen har du ont?

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!