Translate

31 mars 2014

Vecka 19!

Sitter just precis nu och lyssnar på ännu en podcast där dom pratar om graviditeter.
Nu tar dom upp vikthetsen och jag blir ju lycklig av det dom säger.
Man kan inte riktigt styra över det där.
"Man kan äta bara frukt och gå upp 25 kilo."
I starten av min graviditet åt jag bara frukt och grönsaker och gick upp fort men inte så mycket.
Nu har det där brutala sötsuget kommit och jag försöker överleva det utan att stoppa i mig alltför
mycket osunt men visst fan ska man äta lite godis om det är det man är sugen på så länge man
äter ordentligt med mat och försöker att inte trilla dit alltför hårt.
Att neka en gravid kvinna något gott är inte okej på någonstans.
Och jag måste verkligen säga att anledningen till att jag kunnat slappna av så pass mycket
i det här är ju för att jag har en karl som är helt underbar. Han bryr sig väl inte om jag är
5 kilo plus eller minus bara jag har det bra. Hur härligt är det inte! Och man går ju upp i vikt
oavsett vad man gör. Det är ju en bebis som växer där inne! Så länge den har det bra är jag nöjd.
Så är det bara.

Jag däremot hade kunnat ha det bättre. Får panik av all den smärta ryggen orsakar mig.
Och nätterna spenderar jag mestadels vakna. Det är helt fruktansvärt.
Men efter den här helgen är jag faktiskt helt lycklig.
Har varit ute i solen massor tillsammans med den där underbara mannen jag har.
Vi har ätit gott och haft det gott och jag ska försöka ha med mig den där känslan hela veckan
trots att solen försvann.

Nu ska jag klä på mig och varandra ner till fysioterapeuten och sedan vidare till läkaren.

Det ska bli ordning på det här kroppen!



¨




Hittade den här underbara lampan och det lönade sig att vara rund om magen 50:- bebisrabatt. Det ni!


Tre fina koppar på en bakgårdsloppis för 100-lappen. I bakgrunden ser ni mitt botemedel mot sötsuget.


Första plagget som jag spanat in länge. Trodde den var slut men icke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!