Translate

12 mars 2014

Ännu en vårdag.

Idag har jag suttit i köket hela dagen.
Brukar vanligtvis sitta som en potatis i soffan, i slit -och
slängkläder inlindad i filtar men nu sitter jag påklädd
med fönstret öppet i köket och njuter av solen som
värmer. Det positiva med att bo på fjärde våningen är
att man får eftermiddags/kvällssolen.

Sitter nu och hör barnen på gården leka i takt med
fåglarna som sjunger. Jag har bytt gardiner och donat i
sovrummet. Det behövdes då jag vanligtvis skyndar mig
upp på grund av att mysfaktorn där inne ligger på minus.
Men nu ska det bli ändring på det. Har inhandlat
blommor och krukor och äntligen är det lite vårfint här.
Någon städning blir det inte som tänkt då ryggen är trött
efter fysioterapin så jag unnar mig att njuta resten av
dagen.

Blir helt tårögd av det här. Solen. Bebisen som lever om
i magen och allt fint jag pryder hemmet med.
Känns så fint att köpa vackra saker till det
gemensamma hemmet som snart får en ny medlem.
Huff puff hörrni. Nu ska jag lyssna på en podcast och vila.


Mina kläder krymper...

1 kommentar:

  1. Åh jag vill också dona och fixa i huset, köpa lite ny inredning osv, men känner att jag aldrig riktigt får den där lilla tiden att gå på stan och hitta något, eller pengar till det för den delen. Sen får jag väl helt enkelt inse att jag inte är en huspysslare. But i wish :)

    Pyssla på och passa på att göra fint för sen när lillen börjar krypa och gå är det allt annat än ;)

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!