Translate

27 apr. 2014

Återkomsten

Gick in här och såg att det var väldans länge sedan jag uppdaterade.
Anledningen till det är att det faktiskt inte händer så oerhört mycket just nu.
Jag har dessutom ramlat rätt ner i något djupt och mörkt och har arbetat hårt för att ta mig upp
och det går rätt bra. Det med hjälp av en underbar helg.

Vi var borta en vecka över påsk. Först var vi en vända ner till Skåneland där det sjöngs mystes och åts
massor med gott och sedan en sväng till Kungsbacka där det firades en far som fyllde 50 år.
Jag har varit oerhört dålig på att ta bilder så jag har inget härligt att bjuda på. Så kan det gå.

Oavsett hur bra jag hade det och hur fint det var att träffa alla så tog jag slut helt och hållet mentalt.
Saker och ting är annorlunda nu än vad de har varit med tanke på de stora förändringarna som skett
men jag är ju fortfarande jag. Vissa saker är fortfarande så som de alltid varit men nu har jag en trygghet
att falla tillbaks på. Så har jag aldrig riktigt haft det förut och jag är så galet tacksam.

Men nu ska jag inte vara såhär förbannat svart och svår.
Jag kom ju faktiskt hem från en underbar spahelg med Johan.
Jag har fått behandlingar och kärlek och god mat så nu står den själsliga tillfredsställelsen på topp.
Det är lite läskigt att komma tillbaks till vardagen och framför allt när Johan är kvar och jobbar där borta
i ett par dagar men jag har lite saker som jag ska ordna och dona med så jag slipper få det jobbigt.

Jag har dessutom en hel del bloggämnen på lager så det blir nog ett par inlägg de kommande dagarna och
de handlar ju om (suuurpriiiiiise) graviditet och annat göttigt. Men jag tror nog minsann att det kan röra
alla. Så håll ögonen öppna!

Den där underbara brorsdottern värmer hjärtat mitt.


Den där underbara mannen.


Lillmagen i vecka 23. Kommer spricka.


Glamblåsning av såpbubblor som Johan så fint uttryckte det.


"Kejrå" sa vi.


Utsikt från hotellrummet i Strömstad.



1 kommentar:

  1. Äntligen! Har saknat dina inlägg, hoppas du mår bättre nu <3

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!