Translate

30 apr. 2014

Livsviktig skit.

Barn sägs kosta en förmögenhet och det kan jag hålla med om, till viss del.
Det är väldigt mycket som behövs inhandlas, inte bara kläder, och de sakerna är inte alltid så
jäkla billiga. Snarare tvärt om. Begagnat kan också vara dyrt även om jag känner att jag föredrar det.
Och det är inte alltid så lätt att hitta just det man vill ha. Men jag är ute i god tid och tur är väl det då
jag har en lång lista att kryssa av. Men efter att ha tagit en runda på finn (norges blocket) så hittar jag så
otroligt mycket fint och fräscht och billigt.

Hur som helst så har jag tidigt bestämt mig för att köpa det som är mest nödvändigt.
Det man faktiskt behöver.
Och om jag vill ha något utöver det så kommer jag att önska mig det i present eller 
spara pengar för att kunna unna mig det.
Men jävlar vad mycket skit det finns. Det är oerhört spännande att leta runt på nätet och
fönstershoppa lite då jag hittar så mycket som jag inte ens visste fanns.

Jag känner att det är skönt att vara ute i god tid. Månaderna innan bebis kommer så har vi fullt upp
här och det blir en hel del resor och tiden kommer gå undan så det är nog smart att se till att ha så mycket
som möjligt avkryssat från listan.
Så imorgon ska vi hämta upp lite smått och gott som jag hittat billigt på nätet.
Men så råkade jag hitta något som var lite mindre nödvändigt...
Den där drömvagnen.

Jag har fått en grymt bra vagn från en vän så jag hade liksom släppt det där.
Den är bra året runt och det är även sittdel till den som man kan byta ut när plutten blivit större.
Men den här vagnen som jag hittade igår är en sån där vagn som man ser och tänker att man
aldrig kommer ha råd med och så påminner den om vagnen som vi hade när vi var små om 
jag inte minns helt fel.

Priset är dock överraskande bra och vi ska kika på den och se om vi vågar slå till.
För praktisk är den ju inte och det är ju faktiskt inte speciellt länge vi kan ha den heller.
Men då är det ju bara att sälja vidare. Eller hur.

Och så har vi ju den där braiga Emmaljungan också.


(Har du något sånt där livsnödvändigt liggandes som du kan tänka dig att låna ut eller
sälja så får du gärna höra av dig!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!