Translate

4 apr. 2014

En liten liten prutt

Jag är som i ett rus nu. Det enda jag
kan tänka på är det lilla livet jag har i
magen. Fick se vår älskade bebis igen
och alla känslor som slår mig är
enorma. Jag gillar inte puttinutt och
gulligull men jag har liksom hamnat i det
där läget. Är stolt som ett as över livet
som växer i  min mage. Tänk att det är
en underbar cocktail lagad av mig och
mannen jag älskar. Löjligt salig blir jag.

På ultraljudet gjorde vi en ordentlig
genomgång av hela lilla kroppen.
Grönt ljus på precis allting och jag fick
se att plutten har en snippa och ingen
snopp.

Det är en flicka!



Johan kunde inte följa med idag vilket vi båda var otroligt ledsna över men vi är
desto gladare att vi tog ett tidigt ultraljud. Men det var tomt utan honom och
han missade kullerbyttorna den lilla gjorde.
Hon låg ihopsnurrad och njöt av det stora utrymmet hon hittils har.
Slog en kullerbytta extra och barnmorskan skrattade och frågade om jag kände det.
Jotack. Det gjorde jag. Och det gör jag hela tiden. En riktig liten vilde det där.

Hennes rumpa och rygg låg sida vid sida med min kissblåsa och där har vi förklaring på
varför jag inte kan gå en meter utan att kissa. Hon jävlas liiiterå.

Nej jag är bara så otroligt betagen av hela upplevelsen.
Både farmor och syster sa att hon har min näsa efter att de sett bilden och även om
det såklart är aningens svårt att se ansiktsdragen nu så förstår jag vad de menar.
Lilla uppnäsan. Den som resulterade i min septumpiercing för 11 år sedan. Stackars barn.

Fick veta att jag är i vecka 19+3. I vecka 20.
Halvvägs snart. Herregud.
Sen vet jag inte hur det hela går ihop men jag ska i
alla fall kläcka 29/8. Mina dumma appar räknar nog
fel, litar hellre på bm än på dem. Nu ska jag vila så
halsbrännan lägger sig sen ska jag ut i solen och
spana in en underbar klänning som jag funderar på
att köpa till vår Mallorcaresa i maj.

Sist men inte minst måste jag få berätta att när jag
kommit ut från sjukhuset så plingar det i telefonen
och då har Johan skickat en video där Bård Tufte
Johansen gratulerar mig. Han är en av mina
favoritkomiker och jag bara älskar honom.
Då har Johan stött på honom på jobbet.

Underbart!






3 kommentarer:

  1. Lilla söta beben, åååhhh underbara bilder också. Men hallå! Inte alls stackars barn, du har ju en jättefin näsa. Jag älskar såna näsor du har, det är ju den perfekta näsan.
    Guh tänk att du kommer få en liten flicka, och bara typ 2 mån efter mig. Synd att du bor i Oslo och inte Sthlm, kunde vi gått med våra vagnar tillsammans på promenader och ha picknick :)

    Roligt att du fick se henne göra kullerbyttor :D Underbart!

    SvaraRadera
  2. Haha åh vad söt du är :) hoppas hon tycker detsamma då!
    Har tänkt på det med. Jättedumt att Stockholm är så långt borta!
    Skönt att ha en mammakompis att diskutera med iaf. Det är jag jätteglad över! <3

    SvaraRadera
  3. Det är bara att höra av dig om du har frågor eller om jag kan hjälpa dig med annat :D

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!