Translate

7 apr. 2014

Hemma







Sovrummet är så otroligt ljust och vitt. Vilket är mycket bra i och för sig då det är sjukt litet.
Har till och med fått plocka ner den fina delen av sängramen som inte fick plats under den väggfasta hyllan.
Och att vända sängen på något annat vis går inte.
Jag piggar i alla fall upp allt med en del färg och jag har fått behålla det flickiga. Älskar det.
Sover mycket godare nu när jag fått en hel del blommor också. Kan till och med ligga kvar på mornarna.
Det dumma är att garderoben där är den enda skåpplatsen vi har så det är en anings trångt. Men det går.
Hittils. Får se hur det blir när bebis kommer.




Kök brukar sällan vara jätteroliga, och vårat är så pyttigt så det finns inte men fönstret är den enda plats där
lite pynt får plats. Jag älskar dock vårat kök. Det är nytt och fräscht så det är lätt att hålla rent.










Vardagsrummet är favoritplatsen. Nu har vi äntligen målat om och vi har fått ordning på pynt och belysning.
Taklampa är inte aktuellt då kontakten hänger dumt till men vi ordnade det med IKEA och sist men inte 
minst den underbara golvlampan man ser i hörnet längst ner.
Jag gillar det här rummet då det har varit i ständig förändring sedan vi flyttade in och vi får till det mer och 
mer. Det blir spännande att se slutresultatet och snart ska dessutom en spjälsäng upp!

Imorgon går jag in i vecka 21.
Löjligt vad tiden går fort.
Löjligt och härligt.

Kan sova lite bättre. Kan slappna av i allt mycket mer men man har nog 1000 saker att oroa sig för
oavsett. Försöker njuta så mycket jag bara kan de här dagarna då kroppen mår hyfsat bra.
Men vart tog solen vägen?

5 kommentarer:

  1. Älskar er lägenhet, den är så personlig men ändå så stilren. Du får gärna komma och inreda vår lägenhet :)
    Peter älskar vitt ;)

    Mih mysigaste bilden också med finmagen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taaack :)
      Jag avskyr vitt. Visst är det en bra bas men det är ju inte helt hemtrevligt.
      Haha.
      Vill egentligen ha mörkt och murrigt men det är ju lite svårt.

      Radera
  2. Jag gillar inte heller att allt är vitt, hade gärna haft lite färg. Som er vägg men Peter tycker det är lättare att styla till vita väggar :/
    Vi har inte riktigt samma smak han och jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har han ju rätt i iofs. Men det är ju roligare med en färg att gå efter. Och så räcker det ju med en vägg.
      Smaken är som baken. Släng till med detaljer i din favvofärg så blir det nog bra! :)

      Radera
  3. Ska göra det när vi köper. Nu när vi bara hyr känns det mest onödigt då vi redan lagt ut massor på golven 😀

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!