Translate

2 maj 2014

Majajajajaj


Igår hade vi en vällyckad finnturné där
vi for runt i hela staden och hämtade
upp saker vi tingat på finn. Fick rejäla
promenader, vi fick se delar av staden
vi inte sett förr och så fick vi hem ett
par grejer som vi nu kan kryssa av
listan. Bärsele, baby sitter oooooch
den där underbara vagnen! Vi kunde
inte låta bli.

Idag har jag haft en sån där riktig
"hämtaigenmig"-dag.
Tog en tur till kiropraktorn där jag
insåg att jag borde ha ondare än vad
jag har och så åkte jag in till staden där
jag skulle se på en långklänning jag sett
i förbifarten. Den fann jag inte (kan
bero på att jag klev in i helt fel butik)
men jag fann en annan som är
fantastisk. Inte alls sådär färgglad och
härlig som jag har bestämt mig för att
leta efter men svart och simpel.
 Men vilken klänning!
Känner mig varken fet eller ful i den så jag köpte den.

På hemvägen fick jag tusen hugg i magen av avundsjuka när jag såg alla gravida härliga mammor sitta
i klungor i solen och ha det fint. Saknar mina vänner och saknar att ha vänner nära. Att bara kunna gå ut
och ta en kaffe tillsammans med en vän för att prata skit och ha det gött saknar jag så oerhört mycket.
Vet inte vad det beror på, den här ensamheten, och jag har säkerligen valt den till stor del alldeles själv.
Men nu är jag färdig med att vara själv.

Nu bestämde min spotify sig för att spela "Just idag är jag stark".

Tack så mycket tack!

Nu måste jag alltså bara skräpa mig.




1 kommentar:

  1. Du är superfin på alla vis och klänningen sitter perfekt :D

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!