Translate

13 maj 2014

Vecka 26

Känner mig helt och hållet oinspirerad och oinspirerande.
Det känns som om det står helt stilla. Egentligen så gör det ju inte det.
Det är oerhört fullt upp med både det ena och det andra men jag känner mig tom som människa.
Som om jag inte har någonting att ge. Stackars stackars mig.

Nej men så här är det.

Jag har av och till mått riktigt dåligt. Det känns som om kroppen faller men huvudet är kvar.
Hjärnans signaler når inte övriga kroppen.
Det här blev min läkare orolig över och jag  har nu fått ta prover och tester och hittills ser allt bra ut
vilket är till min stora lycka. Men det får mig att undra vad det är som egentligen är fel.
Eller inbillar jag mig bara?
Äh. Så länge proverna är gröna så är det ju lugnt. Det vet jag ju.

Sen har magen och dess innehåll varit i ständig utveckling. Vilket är helt rätt och riktigt. 
Men här om dagen så tyckte jag att formen var annorlunda och allt kändes bara... Annorlunda.
Sammandragningarna ligger djupare och jag har ont. Men bebis är aktiv och så länge hon är det så är det bra.
Men man börjar ju undra. Inte vill jag ha lillfisen ute än.

Skönt att få komma till läkare och barnmorskor regelbundet. Jag hinner inte riktigt oroa mig.
Nu ljuger jag för det hinner jag visst göra. Och framförallt efter ett besök hos läkaren som
ser ut att vara livrädd för min skull. Men så fort jag har fått möta barnmorskan så lägger sig lugnet.
Hon är SÅ BRA!

Jag har gjort en ordentlig genomgång i garderoben. 
Började nästan gråta lite varje gång jag hittade ett plagg med midja.
Jag finner mig i att jag ser ut som jag gör. Börjar kanske till och med trivas lite i det.
Men det blir så enformigt och tråkigt i klädväg. Men jag vek ihop de där klänningarna och jeansen och
la undan dem och hittade kläder jag faktiskt kan ha långt bak i garderoben som jag glömt bort.
Jag tog i alla fall reda på att jag har 32 par klänningar som jag inte kan ha för tillfället. Det är extremt mycket.
Vad ska man med så mycket kläder till? Fina är dom alla och jag har hittat nästan varenda en på rea för
under 100-lappen. Kläder har jag i alla fall!
Har lite nytt också. Ett par somriga mammajeans och en fin långklänning som jag kan växa i.
Men dom får ni se en annan gång.



Här bor jag.


4 kommentarer:

  1. Känner igen mig så väl. Jag har svimmat, åkt in till akuten, blött näsblod en hel dag och kroppen har känts helt trasig. Men alla tester och värden ser bra ut så det kanske bara är en inre stress som bryter ut kroppsmässigt. Skönt att du har en psykolog att gå till :D

    Jag har samma problem med kläder, visserligen har du mycket mer och tusen gånger så snyggare kläder. Älskar verkligen din klädstil och alla dina klänningar!
    Jag har 3 par mammabyxor att välja mellan och några tröjor och klänningar jag kan ha, men som du skriver. Det blir väldigt enformigt klädmässigt. Därför älskade jag att vara gravid under sommaren för då kunde jag ha fler klänningar än vad jag kan ha nu.

    Har saknat dina inlägg, keep them coming :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte först att det är den där förbannade panikångesten. Men då ligger det så djupt att jag bara märker av de fysiska symptomen. Det är så jobbigt när man tror sig känna sin kropp. Men då jag haft problem med ämnesomsättningen så kan det vara svackor som testerna inte visar också. (Väntar dock på dom provsvaren fortfarande).
      Åh tack! :)
      Man blir dock alltid trött på sitt egna och avundas andra. Har vanligtvis en enorm garderob, som jag skrev :p men nu är den minimal och det gör mig tokig.
      Har också bara tre par byxor och till dom är det ju bara ett par toppar jag kan ha. Vill ha sommar nu så jag kan ha mina klänningar!
      Känner mig så förbannat tråkig just nu så jag har helt enkelt låtit bli att blogga. Men får väl skärpa mig nu när jag vet att någon läser och uppskattar :)
      Kram!

      Radera
  2. Vad är det för prover ang ämnesomsättningen? Jag tror jag kanske har problem med det också. Fast det kanske bara är något jag hoppas på för att ha en anledning till att jag alltid varit större än mindre.

    Skulle också vilja ha en stor garderob men jag är dålig på att shoppa, köper kläder kanske 2 gånger om året och då är det kanske bara 3 plagg.

    Visst är det tråkigt, byxorna jag har nu upptäckte jag precis att de blivit så slitna av låren att det snart går hål i tyget :/ Klänningar is the shit :D

    Ja du får blogga om hur tråkig du känner dig ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får prata med din läkare. Har alltid fått ta tillskott och sprutor i rumpan för att min kropp inte tar upp det den ska. Men det är ärftligt så jag har någon annan att skylla på iaf :p det behöver inte ha med vikt att göra utan snarare hur man mår.

      Jag är extrem när det gäller att shoppa på rea. Hittar alltid billigt och snyggt :) men har som sagt köpstopp Nu. Haha.
      Nu kommer värmen tillbaka så nu får vi vara fina i våra klänningar!

      Kram!

      Radera

men akta dig för spöken under sängen!