Translate

16 maj 2014

Vilodag

Nämnde förut att något hänt med magen.
Den har liksom trillat ner ett snäpp vilket gör att jag har svårare än vanligt att gå.
Svårare att sova har jag också. Och det är inte att leka med. För nu sover jag ingenting.
Bortsett från natten efter första akupunkturbesöket. Då sov jag hela natten utan att ens gå upp och kissa.
Får fortsätta med det där tror jag.
Tänkte hur som helst visa den där magen så ni får se men orkade inte ta en bild.
Äter choklad och dricker läsk istället. Så sund och härlig är jag idag.
Men jag har bestämt redan innan att idag ska vara en sådan dag. "Vilaochätagöttochskitaiallt"- dag.
Det behöver jag.

Ska även beundra mina pelargoner, som är tokfula men som blommar till tusen. Så det gör inte så mycket.




Jag har gjort en sak idag! Och det var att hämta ut åkpåsen jag
köpt från finn. Men hur söt är den inte? Blir så bra till båda våra
blåa vagnar.

Hedvig är mycket aktiv i magen och har varit i flera dagar.
Har även haft mycket sammandragningar som inte är så härliga
alls. Men så länge hon är i farten är jag lugn.
Fick dessutom se första foten i morse. Innan har hon varit som en
boll som studsar runt bara. Inga vassa kanter riktigt. Men i morse
såg jag något som måste ha varit en liten fot i sidan. Såg så kul ut.

Måste sist men inte minst få berätta att min barnmorska ringde mig
i går för att kolla hur jag har det. Min psykolog hade då ringt
henne antagligen för att prata ihop sig lite allmänt, barnmorskan
blev kanske lite orolig och ringde då personligen för att se hur det
går för mig och hur jag vill göra.

Så otroligt härligt.

Det går ingen nöd på mig och jag vill vara så tydlig jag kan med att min svacka nu inte har något med
varken graviditet eller bebis att göra utan det är en sån där svacka som såna som jag kan få ibland.
Man är lite deppigare än vanligt. Man är stabil men under kurvan.
Det kommer alltså gå över snart och jag sitter och har för första gången i mitt liv något så OTROLIGT
härligt och underbart och häftigt att se fram emot. Och det kan ju få den där dimpen att kännas
obefintlig på två sekunder. Jag måste bara jobba lite mer att hålla det uppe.

Siså hörrni! Nu ska jag vila upp mig inför en helg med far och styvmor och farmor på besök.
Mysigt ska det bli!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!