Translate

26 aug. 2014

Hejja oss!

En ständig molande värk i de nedre regionerna. Ingen sömn. Ingen matlust. Halsbränna.
Oförmögen att lyfta benen vilket gör det svårt att gå.
Ryggvärk.
Jag har lite ont i själen men vet att det beror på allt det där andra.
Jag sätter igång lite musik, dricker lite kaffe för första gången på flera dagar. Då är det plötsligt rätt bra.
Jag sitter uppkrupen i sängen och njuter av att läsa ett par bloggar. Glömmer bort det där onda en stund.
Min bubbla.

Dagarna är långa men nätterna är ännu längre.
Vi viskar till bebis att det är dags nu. Men hon trivs för bra. Jag känner det.
Hade jag kunnat ut och springa så skulle jag. Springa ut henne.
Får bli en snabb tur till posten för att hämta ut det där paketet. Kläder jag inte riktigt kommer kunna ha än.

Imorgon ska jag ta mig till det där sjukhuset där hon skall komma till världen.
Är riktigt nervös. Vill kunna sätta ord på allt men är inte helt i form för att klara det.
Vill bara ha ett datum. Något att förhålla mig till. För nu är längtan så stor att jag går sönder.
Bokstavligt talat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!