Translate

29 aug. 2014

Dagen D

29/8-2014.

Dagen då vår lilla donna är beräknad.
Jag förväntar mig inga mirakel idag men efter ett par dagar med ihärdiga känningar så har det idag efter
frukost släppt helt. Förutom trötthet efter ingen sömn och en kanonkula till mage och ömmande muskler så
känner jag mig nästan som vanligt.
Retligt.

Efter att i onsdags haft möte med sjukhuset och fått en tid för övertidskontroll så är jag helt inställd på att det
är just igångsättning som gäller. På torsdag, alltså 6 dagar över, så ska jag på kontrollen och blir det inte
igångsättning då så blir det förhoppningsvis innan helgen.
Jag hoppas innerligt att en spontanförlossning skall inträffa innan dess så jag slipper allt strul.
Eftersom jag vill försöka att föda i vatten med lugn och ro kring mig så är det faktum att bli igångsatt liksom
så långt ifrån vad jag önskar som det bara går.
Nej. Vila och mat får det bli så får vi se vad kropp och bebis säger om det.
Fick i alla fall igår bekräftat att hon äntligen fixerat huvudet.
Hon har legat rätt och riktigt sedan vecka 33 cirka men det är alltså först nu hon fixerat sig, så det (hon) är
på rätt väg!

Önska oss lycka till, för det kan vi behöva!



1 kommentar:

  1. Snart kommer igångsatt eller inte :)
    Jag håller alla tummarna att allt kommer gå kanoners :*

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!