Translate

3 mars 2011

Done and done


Nu är gastroskopin utförd.
Jag började gråta lite smått när jag kom in i undersökningsrummet, skakade lite och bad snällt om något som kan lugna nerverna. Då slängde de i mig en god dos av något gott och undersökningen är en dimma. Fick efteråt ligga och vila mig i det omysigaste rummet man kan tänka sig, men med min syster vid min sida.

Hon har nu sett min mage och min tolvfingertarm från insidan. Fräckt.

Jag är nu fruktansvärt öm i svalg och hals. Magen trycker på från insidan och kramperna är intensiva. De blåste tydligen in en del luft där.
De tog vävnadsprover och nu är det bara att vänta. Denna ständiga väntan...

På pappret hade han ringat in Dyspepsi (magkatarr) och Colon Irritable (irriterad tjocktarm).
Om det är vad han såg efter eller om det var det han fann, det vet jag inte. Men magkatarren stämmer och det visste vi ju redan =)

(måste även få tala om att kameran tryckte dom längre in och längre ner än på bilden. hah...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!