Translate

28 mars 2011

icecubepopcorn

Popcornen som smakar godast är dom man får pilla loss från botten av kastrullen när de andra har trillat ut i skålen.
Popcornen som är vackrast är de som poppar efter att man har serverat dem.
Popcornen som smakar värst är de i toppen som fuktats av ångan.
Popcornen som legat på golvet är så mycket värda att man snabbt stoppar de i munnen innan någon hunnit se.
Popcornen som inte är salta är fina trots brist på smak.



20mars.sågdudetjagsåg.våranmånevarstörreännågonsin.

(jag pratade med dig igår, jag pratade med dig när jag tog mitt morgonkaffe på balkongen. du satt bredvid mig och nickade instämmande när jag kräktes galla över världen. du var precis sådär underbart enig, så som bara du kan vara. du är ta mig fan mitt popcorn, mitt idealiska hemmapoppade popcorn.)

Patti Smith - Glitter In Their Eyes


1 kommentar:

  1. jag älskar dig ja, så hemskt mycket. och vad du skriver bra, helt fantastiskt faktiskt.. men det har jag ju sagt sen vi var små och jag fick min allra första diktsamling.

    SvaraRadera

men akta dig för spöken under sängen!