Translate

18 okt. 2012

Den mentala fåfängan.

Ytliga ting kan gå så otroligt djupt.
Det kan ta så hårt när det utåt sett ser ut att sakna betydelse.
När banala ting bär på ett mysterium som verkar vara osynliga för omvärlden
men som uppenbarar sig för mig, det är då de blir gedigna och värdefulla.
Det är utsökta detaljer som gör mitt liv så pass intensivt och vitalt som det faktiskt är.
Jag bär på hemligheter som jag endast delar med moderjord och om inte det får mig att
känna mig speciell och lyckligt lottad så vet jag inte vad som kan göra det.
______________________

Intensiteten är grundläggande för mig. Det balanserar mig och gör det lättare för mig
att hantera saker och ting som vanligtvis skulle kunna dra ner mig.
(Det räcker med att läsa tidningen).

Om man förstår vad jag menar så har man fått erfara det.
Är man oklar över mina ords betydelse så har man inte gjort det (än).
Men jag anser att det är otroligt viktigt att var och en tolkar livet och omvärlden
på sitt sätt och utifrån sig själv, men i det här fallet så handlar det om att se saker ingen annan ser.
Det där guldglimmande som jag så ofta pratar om.
När man ser det i detaljer man omringas av så klarar man förhoppningsvis att
lägga sådan vikt och glädje i det att det får sinnesstämningen så pass balanserad
att man kan erkänna sig själv som en lycklig individ.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!