Translate

9 okt. 2012

Att sluta röka.

Jag har som många vet varit sjukskriven i ett år.
Ryggen svek mig och jag har fått arbeta hårt för att komma dit jag är idag.
Under min tid hemma har jag inte varit sjuk en enda gång.
Ingen magsjuka eller förkylning. Ingenting.

Kanske beror det på att mitt immunförsvar hade hunnit arbeta upp sig under min tid som
"barnehageassistent" eller så beror det på att jag faktiiskt inte har träffat så mycket folk
som har kunnat smitta mig.

_________________________

En av mina favoritsysselsättningar under det här året har varit att sitta uppkrupen i en fåtölj ute
på balkongen, dricka en god kopp kaffe och ta en cigarett och betrakta de underliga grannarna.
Det har blivit min form av meditation och det har resulterat i att jag har rökt en hel del...
Nu bestämde jag mig för att sluta och jag har lyckats få till det rätt bra.
En cigarett på fyra dagar.
Det är helt fruktansvärt och igår kände jag hur kliet i halsen smög sig på.
Nu vaknade jag alltså 05.30 eftersom jag äntligen ska få jobba. MEN!
Jag är förkyld som ett litet as.

Vad händer?
Varför sviker min kropp mig så här.
Jag har hört att många blir "sjuka" när de slutar att röka.
Men det här är känns ju fruktansvärt onödigt.

Jag tror helt enkelt att det här med att sluta röka inte är någonting för mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!