Translate

8 okt. 2012

Rutin

Jag vaknar alltid mitt i en dröm. Det som väcker mig kan vara en unge nere på gatan som skriker i
ovilja att åka till dagis eller Mimmi som är uppe och skramlar ihop sin frukost.

Jag har slutat dra mig i sängen, går istället direkt till köket och sätter på en stor kanna kaffe.
Sedan går jag på toaletten. Vi har för tillfället ingen fungerande lampa där så jag får tända ljus.
Att uträtta sina behov i en fladdrande ljuslåga är rätt behagligt faktiskt. När jag är färdig hälsar jag
rådisarna godmorgon och när jag hör hur kaffet brummar på lite extra i köket så vet jag att det är snart är färdigt.
Jag ställer mig med min kopp i högsta hugg och väntar på att de sista dropparna skall ansluta sig till havet av svart guld.
Åh
! Det där kaffet...


Jag tar med mig koppen in i sovrummet.
Ställer den på nattduksbordet och kryper upp i sängen med datorn i knäet.
Nu skall det läsas bloggar!
Jag läser alla i samma ordning var dag. Det är viktigt. Tar de mest döfödda först och avslutar med de
kreativa och färgglada. Det är så jag gör och det är det som får mig att vakna. Jag vaknar alltså alltid
innan solen går upp, trots att jag inte har någon tid att passa. Min kropp är inställd på det och det är
ett stilla uppvaknande som jag unnar mig själv var dag.

Idag läste jag en blogg som jag vanligtvis inte brukar läsa och jag fann då det HÄR inlägget.
Min hatkärlek gentemot bröderna Schulman är ett välkänt faktum.
Dom fascinerar mig på både gott och ont. Men det där var bra.

Det verkar inte bli jobb för min del idag men jag får hitta på något annat trevligt, det har jag blivit bra på.
I vilket fall som helst...
Godmorgon!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!