Translate

13 jan. 2013

Hitta ditt

Jag dricker inte mycket, jag har slutat att röka (nåja) och några droger tar jag då inte.
Men att bli beroende av en känsla har jag upptäckt är farligt enkelt.
Allt man gör för att må bra vill man ju fortsätta med, om det så är att supa sig drängis
eller skriva poesi. Det man gör för att rensa ut alla tunga tankar resulterar ju i en
känsla som man gärna vill behålla. Det gäller väl bara att hitta sin grej.
(Och då säger jag inte att alkohol och droger är det bästa alternativet).

Jag önskar att barn (och vuxna) kunde vara så pass öppensinnade som jag och
Malin var när vi växte upp. Nu fanns det inte så förbannat mycket att ägna sig åt
i lilla Hackås, men vi hade fantasi nog att skapa vår egen värld och istället för att
hitta på sattyg så lyssnade på Hevia och mediterade, ungefär.
Vi var inte som alla andra vi.



Det jag vill ha sagt med detta är att det är förbannat viktigt att ägna sig åt det som man mår bra av.
Jag mår grymt bra när jag städar och bakar. Det är på riktigt min meditation.
Det som är lite värre är att jag uppnår den där känslaan även när jag har shoppat...
och igår köpte jag för en gångs skull något som jag har användning för.
Jag lyckades hitta ett UV-filter  för en mycket billig peng.
Och herre min hatt vilket bra köp. Inte behövs det längre någon redigering.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!